tisdag 23 augusti 2011

Ett nytt läsår

Hej igen!

Nu är en underbar sommar till ända.
Mina fantastiska nio:r(4:e ggn gillt, men det blir inte lättare för det)har lämnat oss för att börja på gymnasiet. jag vet att det kommer gå bra för dem!

Lovet har varit ovanligt långt, men också gått extremt fort. Jag har njutit både av egentid, tid med Ludwig, tid med familjen och tid med vännerna. Kanske därav?
Vi har varit ute med husvagnen till och från i 4 veckor, besökt legoland och tomteland, Tylösands camping och buggat lite oxå, samt hunnit med 2 40-årsfester och på lördag blir det bröllop och namnkalas nummer 2.

Nu har jag börjat jobba i ett nytt arbetslag, med nya och nygamla kollegor, minst lika trevliga som det förra. Jag jobbar nu med Karin(från förra) Robin(från förra skolan), Olof(från tåget, min nära vän)och Maria(som oxå är adopterad som jag) och med nya Maria Backman, som är en ny frisk fläkt.

Jag har fått komma in på heltid i 7:an, elever som jag hade i 6:an i tyska. Jag ska nu jobba 80%, vilket är anledningen till att jag är hemma och njuter med sonen idag och kan skriva här!!!

Jag ska nog sätta upp mig som vikarie på Ytterbyskolan på tisdagar!
Buggen börjar snart igen, på lördag blir det Skåne, Malmöfestivalen och the Ark för hela slanten.

Livet är helt okej helt enkelt!
Sköt om er!

kram Tes

Inga kommentarer: